Субота, Квітень 20, 2019
Головна > Всі новини > Суспільство > Як майстри масок з Харкова заслужили любов американців

Як майстри масок з Харкова заслужили любов американців

Як майстри масок з Харкова заслужили любов американців і фестивалю Burning Man

Якось в дедушкином гаражі Дмитро Брагін знайшов купу непотрібних речей: від автозапчастин до зламаних іграшок. З них він змайстрував перший панно на стіну у вигляді мотоцикла. Так почалося незвичайне хобі, яке потім стало сімейним бізнесом під брендом Dmitriy Bragin-Art Creative – виробництво масок і блокнотів з вторсировини. Редакція МС Today розпитала Брагіна, де вони шукають клієнтів, як розподіляють обов’язки і як борються, щоб китайці не копіювали їхню продукцію.

Маски почали робити з цікавості

У 2013 році дружина Дмитра Олександра вмовила чоловіка перетворити хобі в бізнес. Через кризу в торгівлі, де працював Дмитро, йому довелося шукати інше джерело доходу. А блокноти і маски з поламаних деталей вже користувалися попитом. Брагін вирішили ризикнути і відкрити бізнес.

Так і з’явився бренд Dmitriy Bragin-Art Creative, серед клієнтів якого – музиканти, ілюзіоністи, відвідувачі фестивалю Burning Man, дизайнери і просто прихильники стімпанк-культури.

«Коли я дивився відео в інтернеті, як з вторсировини роблять сувеніри, я надихнувся і зробив перше панно у вигляді мотоцикла. Мені сподобалося, і я подумав, що ще можу зробити », – розповідає Дмитро.

Потім чоловік заради цікавості виготовив маску. Виставив виріб в соцмережах і люди почали цікавитися, робити замовлення.

Друзі та родичі креативних підприємців підтримали ідею, почали приносити непотрібні деталі, які згодом стали елементами виробів.

«Ми ні в кого не просили грошей. Просили тільки, щоб дали поламаний принтер, будильник, іграшку. Всі були тільки раді: нам можна принести сміття, а ми щось красиве зробимо ».

Маски від Брагіна стали користуватися попитом, особливо у росіян. Вироби навіть замовляли в Тамбов для мюзиклу «Цирк долі» – весь балет танцював в масках від харків’ян.

Ринок США замість Росії

Найскладнішим для бізнесу Брагін був 2014 рік – тоді вони перестали працювати з Росією і ще не навчилися продавати на західний ринок.

«Нам було важко, треба було будувати якусь маркетингову стратегію, вивчати новий ринок. Ми знали, яка категорія клієнтів у нас була в Росії, і ми не були впевнені, що така ж буде, наприклад, в Америці », – розповідає дружина Дмитра Олександра.

Проблему вирішили за допомогою американської платформи для хендмейдеров Etsy, де Олександра раніше продавала свої валяні вироби.

«Поки розробили маркетингову стратегію, ми зрозуміли, що люди в основному приходять з соцмереж. Etsy використовуємо більше для завершення угоди, оплати », – ділиться Олександра Брагіна.

Оскільки 90% клієнтів – з-за кордону, підприємцям треба було подбати про дві речі – доставці і механізмі оплати. Щоб не виникало проблем з доставкою, Брагін відправляють «Укрпоштою» товар в день замовлення. Термінова доставка коштує дорого. Часто її ціна може перевищувати вартість сувеніра.

Питання з оплатою вирішують через посередника Seller-online. З українськими посередниками компанія вже не працює – у них менша комісія, а й швидкість обробки платежів залишає бажати кращого.

Сфери відповідальності в бізнесі подружжя розділили швидко – Дмитро відповідає за творчий процес і розміщення на іноземних платформах, а Олександра – за бухгалтерію і логістику. Час від часу, як вона каже, виконує підсобні роботи.

Китайці копіюють маски

Виявилося, що одна покупниця з Америки замовила маски, і, очевидно, скопіювала їх. Так за допомогою авторських виробів харків’ян китайці почали свій бізнес на копіюванні виробів.

«Ми знайшли маски-копії на різних сайтах і почали писати в службу підтримки. У нас попросили патенти. Але документів для підтвердження авторських прав у нас немає – тільки скріншоти сайтів. Деякі товари модератори вилучили. Але це міжнародне право, і поки ми не знаємо, як себе захистити », – розповідає Олександра.

Український ринок, за словами підприємців, ще не готовий до їх продукції. Хоча бувають випадки, коли навіть харків’яни замовляли вироби на американській платформі, не підозрюючи, що товари виробляють земляки.

Стімпанк-культурою цікавиться молодь. Найчастіше, це неплатоспроможна категорія. В Америці для створення образу «залізного людини» маски купують навіть дідусі та бабусі, які люблять тематичні вечірки.

Постійними клієнтами Брагіна стали відвідувачі популярного міжнародного фестивалю незалежного мистецтва Burning Man.

«Це люди” в темі “. Звичайна людина, яка вперше бачить наші вироби, не розуміє, для чого це і чому воно стільки коштує. Це пов’язано з культурними особливостями України. Стімпанк-культура ближче американцям і британцям », – пояснює Олександра.

У планах креативних підприємців з Харкова – розширювати асортимент і географію клієнтів, але зберегти в кожному виробі ексклюзивність.

«Я б, звичайно, запустила серійне виробництво, я цього давно хочу. Але Діма проти, хоче зберігати ексклюзивність, хоча китайці нас все одно копіюють », – розповідає про плани Олександра.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *